O mnie

 

127

 

Nazywam się Magdalena Durasiewicz i nie wierzę w diety. Jestem doskonałym przykładem na to, że perfekcyjne dietetyczne rozpiski, miliony godzin przeznaczonych na bieganie i permanentne niedosypianie nie sprawdzają się, a jedynie rujnują zdrowie.

Jeśli wydaje Ci się, że aby osiągnąć sylwetkę swoich marzeń trzeba stosować restrykcyjny i ubogi w kalorie plan żywieniowy, ćwiczyć godzinami na bieżni/siłowni/zajęciach fitness i często z tego powodu niedosypiać (bo przy tak aktywnym trybie życia brakuje czasu na codzienne obowiązki) to z przyjemnością wyprowadzę Cię z błędu.

Restrykcje kaloryczne, kiepskiej jakości jedzenie, mało snu i stres to recepta na szybki efekt i jeszcze szybszy efekt jojo. Od 15 do 23 roku życia byłam na permanentnej diecie. Zaczęło się od typowego podejścia „jedz połowę” co w tak młodym wieku dawało oszałamiające rezultaty. Po kilku tygodniach jednak byłam tak głodna i zmęczona, że kilogramy wracały do mnie w zastraszającym tempie wywołując frustrację i poczucie zmarnowanego czasu i poświęcenia. I tak to się ciągnęło przez 8 lat. Codzienne intensywne treningi, mało jedzenia, mało spania i stres to byli moi codzienni przeciwnicy w nierównej walce o dobrą formę i samopoczucie.

Nie wspominam nawet o mojej psychice i poczuciu własnej wartości, kiedy porównywałam siebie do nieaktywnych sportowo koleżanek, które nie wkładały w swoją sylwetkę nawet połowy tego wysiłku co ja, a wyglądały o połowę lepiej.

Moje życie zaczęło się stopniowo zmieniać, kiedy zaczęłam zwracać uwagę na jakość spożywanego jedzenia, odpuściłam częściowo intensywne treningi (znów stawiając na jakość a nie ilość) oraz korzystając z wolnego okresu po obronie pracy magisterskiej, zaczęłam się wysypiać.

Dziś po wielu latach testowania różnych dietetyczno – treningowych rozwiązań jestem przekonana, że to zmiana nawyków żywieniowych (dopasowanych do konkretnej osoby) oraz DBANIE O SIEBIE to klucz do sukcesu. Dlatego, że nasz organizm to nie worek treningowy, a zbiór skomplikowanych mechanizmów hormonalnych, które łatwo rozregulować nierozsądnym i zbyt restrykcyjnym podejściem do odżywiania i aktywności fizycznej. Jestem znana z tego, że swoim podopiecznym każę jeść, spać i rozsądnie ćwiczyć. Dlatego, że chwilowa motywacja i „branie się za siebie” to nie klucz do sukcesu, a frustracji.

Traktuj swój organizm z dobrocią i szacunkiem, a odwdzięczy Ci się tym samym.

Mam to szczęście, że na co dzień obserwuję osoby, które dzięki takiemu podejściu cieszą się ogromnym poziomem energii, szczupłą sylwetką oraz zdrowiem. Mam w tym swój skromny udział i jestem z tego dumna.

I choć zdrowy tryb życia to również droga z przeszkodami, bo zmiana nawyków żywieniowych wymaga często poświęceń i pracy nad sobą, to zdecydowanie warto nią pójść. Im wcześniej tym lepiej, choć z drugiej strony nigdy nie jest za późno 😉

——————————————————————–

Moje osiągnięcia na polu szkoleniowym:

  • magister wychowania fizycznego (AWF Katowice),
  • absolwentka studiów podyplomowych z Dietetyki i Planowania żywienia (Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu),
  • Instruktor sportów siłowych, aerobiku oraz odnowy biologicznej (umiejętności zdobyte na kursach w AWF Katowice),
  • Instruktor Pilates (Szkoła Open Mind),
  • a także:

 

Reklamy

3 thoughts on “O mnie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: